• H-3758 Jósvafő, Tengerszem oldal 1.
  • +36 48-503-000
  • info.anp[kukac]t-online[pont]hu
Cikkek a Én parkom kategóriában
  • Geotóp napok 2018 Én parkom

Az Aggteleki Nemzeti Park ez év októberében, immár hatodik alkalommal is csatlakozott a Geotóp Napokhoz. Túránkról Veres Zsolt geológia- és földrajz szaktanár, a Magyar Földtani Védegylet Egyesület titkára írt élménydús beszámolót.

• Tiszavirágzás a Bodrogon Én parkom

Páratlan élményben volt része azoknak a vendégeinknek akik 2017. június 9-én részt vettek a Tokaj-Bodrogzug Tájvédelmi Körzetben rendezett Tiszavirágzás túránkon.

• Telekes-völgyi túra Én parkom

Az Éger-völgye Ifjúsági tábor előtti parkolóból indultunk, az esős idő ellenére 13 fő részvételével. A Telekes-völgy kevéssé ismert, látványos szurdokvölgye a Rudabányai-hegységet Alsótelekes és a Bódva-völgye között szeli át.

• Kincskeresés a 2016-os év tanösvényén - V. Litkei Krisztina Én parkom

Ha egy lenyűgöző barlangtúra után kedvünk támad az ANP élővilágával ismerkedni, s mindezt szívesen tennénk egy vidám játék keretében, akkor feltétlenül járjuk végig a 2016-ban „év tanösvénye” díjjal kitüntetett Kincskereső Játékösvényt! Cikkünket olvasva betekintést nyerhetünk a megismerés interaktív, újszerű világába.

• Geotóp Nap a Megyer-hegyi Tengerszemnél Én parkom

Idén 2. alkalommal volt Geotóp Nap az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatósághoz tartozó Zempléni Tájvédelmi Körzetben, ezúttal a Sárospatak feletti Megyer-hegyi Tengerszem Természetvédelmi Területen. A Geotóp Nap lebonyolítását a nemzeti park a Magyar Földtani Védegylet Egyesülettel közösen végezte.

• A VI. Tudományfesztiválon jártunk Én parkom

Nemzeti parkunk idén is képviseltette magát a Föld Napja alkalmából megszervezett Tudományfesztiválon. A Magyar Nemzeti Múzeum kertjében zajló rendezvény célja, hogy élményeken keresztül, közvetlen tapasztalások segítségével keltse fel az érdeklődést a tudományok, a környezet- és a természetvédelem iránt.

• Év végén - Tonhajzer Arabella Én parkom

Már második éve töltöttünk egy hetet töltöttünk el, és ünnepeltük a Szilvesztert Jósvafőn a Garan Vendégházban. A társaság nagy része a Jósva-Önkéntes tábor szervezői és csapata közül való, de mindig csatlakoznak hozzánk barátok, ismerősök. Jósvafő ilyenkor nem csak nekünk ad otthont, ...

• Voltunk a medve...akarom mondani a Mikulás barlangjában - Garami Lili Én parkom

Vannak ám kicsiny térségünkben csodálatos helyek és kreatív emberek. A csodálatos hely, Jósvafő és az egyedi Baradla barlang, a cseppköveivel. A kreatív emberek pedig akik kitalálták, hogy Mikulás túrát szerveznek. Nekem pedig van kér szerencsés csemetém, akik mindketten részt vehettek benne...

• HELLO stRANGER! - Godó Laura Én parkom

Különleges beszámolót kaptunk ifjú kócsagőrünktől, Laurától. Versbe szedte nálunk átélt élményeit. Reméljük a sorok elolvasása után mások is kedvet kapnak majd, és hozzánk jelentkeznek jövőre az Ifjú Kócsagőr Program keretében.

• Geotóp napok 2015 - Veres Zsolt Én parkom

2015-ben már nyolcadik alkalommal kerültek megrendezésre hazánk területén a Geotóp Napok. Idén már két hétvégén, összesen 21 helyszínen várták a földtudományokra fogékony és túrázni vágyó nagyközönséget a túravezetők. Az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatóság illetékességi területén október első és második hétvégéjén is zajlott geotúra.

• A természet patikája Én parkom

A kánikula sem riasztotta vissza a szombati gyógynövény-ismereti séta érdeklődőit attól, hogy meglátogassák az Aggtelek és Jósvafő között található Vörös tavat és szakvezető segítségével ismerkedjenek a terület gyógyító növényeivel...